Loading color scheme

Školní poradenské pracoviště (ŠPP)

Koordinaci činností ŠPP zajišťuje Mgr. Zuzana Chrásková.
Složení ŠPP
Výchovný poradce: Mgr. Zuzana Chrásková
Metodik prevence: Mgr. Petr Hána
Speciální pedagog/logoped: Mgr. Daniela Rygálová
Psycholog: Mgr. Olga Hronová

Účel a hlavní činnosti ŠPP
Hlavním účelem ŠPP je zajištění komplexní pedagogicko-psychologické a speciálně pedagogické podpory žákům, zejména žákům se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP), a to v souladu s § 16 školského zákona.

Mezi hlavní činnosti ŠPP patří:
1. Identifikace a diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáků: Spolupráce se školskými poradenskými zařízeními (SPC, PPP) při vyhledávání žáků se SVP a včasné doporučení pedagogicko-psychologických nebo speciálně pedagogických vyšetření.
2. Podpora vzdělávání žáků s SVP:
- Koordinace tvorby a implementace Individuálních vzdělávacích plánů (IVP).
- Zajištění posykotvání podpůrných opatření 3. - 5. stupně v souladu s § 16, odst. 9 školského zákona na základě doporučení školského poradenského zařízení.
- Metodická podpora pedagogickým pracovníkům při práci s žáky se SVP.
3. Poradenství pro zákonné zástupce:
Poskytování informací, konzultací a poradenství rodičům/zákonným zástupcům ohledně vzdělávání, výchovy a speciálních potřeb jejich dětí.
4. Prevence školního neúspěchu a prevence sociálně patologických jevů
- Realizace preventivních programů a aktivit.
- Vyhledávání a podpora žáků ohrožených školním neúspěchem nebo s projevy rizikového chování.
5. Podpora nadaných žáků
Vyhledávání nadaných žáků a koordinace podpory jejich rozvoje.
6. Spolupráce:
Úzká spolupráce s pedagogickými pracovníky, vedením školy, školskými poradenskými zařízeními a dalšími institucemi.